Zeynep AKALIN
Sazlıca İlkokulu
Anasınıfı çocuklarının bilişsel, dilsel,öz bakım becerilerini geliştirme, bunları geliştirirken, aynı zamanda etkinlikler yoluyla sanata ve sanat çeşitlerine karşı ilgi uyandırmayı amaçlamaktadır.Projenin tüm katılımcıları anasınıflarından oluşturulması vesilesiyle, okullar arasında işbirliği geliştirmeyi de hedeflemektedir.
Projenin Amaçları ve Hedefleri
1- Duygularını fark edebilme
2- Hoşgörü gösterebilme
3- Farklılıklara saygı gösterebilme
4- Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme
5- Temizlik kurallarını uygulayabilme
6- Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme.
7- Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme
8- Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
9- Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
10- Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
11- Sanat eserlerinin estetik özelliklerini fark edebilme
Ortak okullar ve öğrenciler arasında nasıl iletişim sağlanacak Proje süresince düzenlenecek öğretmen ve öğrenci webinarlarıyla projenin online olarak görüşülmesi, proje çalışmalarının belirlenmesi,değerlendirilmesi sağlanacaktır. Twinspace forum , sohbet alanında proje görüşmeleri ve tartışmaları yapılacaktır. Proje ortakları, oluşturulacak sanal medya hesapları üzerinden de proje süresince görüşmeleri sürdüreceklerdir.
Projenin Uygulama Adımları
(Tarihlere göre yapılacak işler) 15-30 Ekim 2020
Proje üyelerinin kabulu.
Proje tanışma ve yol haritası çevrim içi toplantı
Proje görevlerinin belirlenmesi
Projeye katılacak öğrencilerin kayıt edilmesi
Proje logo ve afiş çalışmalarının yapılması
Proje ön anketinin hazırlanması
Cumhuriyet Bayramı konulu resim çalışması
1-20 Kasım 2020
1 Kasım Proje webinarı
Drama çalışmaları (Aşı konulu)
10 Kasım çalışması(Atatürk’ü ve ailesini tanıma)
Proje ortak ürünü olacak olan , çocukların kendi hayal dünyalarından oluşturdukları masallardan oluşan “Sesli kitap” eBook hazırlanması.
Renk kavramı(püskürtmeyle resim yapımı)
Renkleri Tanıyalım Şiiri ortak çalışma
Sayı kavramı (20’ye kadar ritmik saymalar)
21 Kasım-18 Aralık 2020
23 Kasım proje webinarı
Drama çalışmaları(Nasreddin Hoca)
Resim çalışmaları(Ailemizi tanıyalım)
Müzik çalışmaları(Büyük Ailem –Ortak ürün çalışması)
Zaman kavramı (Olayları oluş zamanına göre sıralama)
Sağlıklı yaşam için dişlerimizi fırçalıyoruz
Dişlerini fırçala şiiri ortak çalışma
19 Aralık 2020-25 Ocak 2021
21 Aralık proje webinarı
Dört Mevsim ortak şiiri
Yeni Yıl şarkısı
Yere Çöp Atma Ortak şiiri (Dramalı)
Proje sergisi-gösterisi düzenlenmesi
Proje sonuç- Değerlendirme anketi uygulaması
25 Ocak 2021 Proje sonu değerlendirme webinarı
Projenin eğitim-öğretim programıyla nasıl bütünleştirildiği Okul öncesi müfredatıyla eş güdümlü olarak yürütülecek projemizde; katılımcıların tamamı Anasınıflarından oluşturulmuş ve anasınıfları müfredatı temel alınarak çalışmaya sunulmuştur. Proje süresince, ders müfredatı ve kazanımları ele alınarak çalışmalar yürütülecektir.
Projeden beklenen sonuçlar 1-Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
2- Öğrencinin kendi hayatında önemli gördüğü (doğum, ilk konuşma, okula başlama vb.) olayları kronolojik olarak sıralaması sağlanır.
3- İlgi ve istekleri doğrultusunda okulunda veya yakın çevresindeki eğitsel sosyal etkinliklere katılması için teşvik edilir.
4- . Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır.
5- Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar
6- Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
7- Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır
8- Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır
9- Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tamamlar.
Projede Kullanılacak Web2 Araçları Proje kapsamında kullanılan web2 araçları:
Blogger (blog oluşturma)
Google formlar(Anket oluşturma)
Pixiz (Foto işleme)
PosterMyVall(afiş,poster yapımı)
glitterphoto(foto,resim işleme,tasarım)
apowersoft (ses,görüntü kaydetme)
PhotoFunia(foto,resim tasarım,işleme)
Colorillo (boyama, ortak boyama alanı)
Jigsaw ( yap-boz oluşturma)
WortArt (logo,yazı tasarım)
facepixelizer(foto sansürleme)
youtube( video kaydetme, video sansürleme)
Kizoa(video oluşturma)
Renderforest- video, logo, websitesi oluşturma
Storyjumper (ebook)
Proje Çıktıları (Proje sonunda neler ele geçecek) Proje kapsamında, işbirlikçi çalışmalar yanında, ortak ürün videoları hazırlanacaktır. Oluşturulacak ortak ebook’da ise; öğrencilerimizin kendi hayal dünyalarında oluşturdukları masallardan oluşan sesli kitap ebook oluşturulmuş olacaktır.
Proje ile ilgili Telif hakkı durumları Proje sürecinde telif içeren hiçbir resim,uygulama kullanılmayacaktır. Öğrencilere ait resimlerde yüz kısımları kapatılacak, öğrencilerin kimlikleri gizlenecek, öğrencilerin projeye kaydında, soy isimleri kısaltma olarak yer alacaktır. Velilerden izin belgesi alınarak, okul idaresince onaylatılacak, kişisel veri gizliliği esasları uygulanacaktır.
Projede uygulanacak eğitim yöntemleri, pedagojik yöntemler nelerdir Anlatım
* Sınıf İçi
Uygulamalar
* Sınıf Dışı
Uygulamalar
* Arkadaşları ile
Etkileşim Fırsatı
* Öğretmenlerle
Etkileşim Fırsatı
* Grup Çalışmaları
* Gezi Gözlem
* Soru Cevap
* Örnek Olay
* Beyin Fırtınası
* Keşfetme
* Oyun
* Bireysel çalışma
* Rol yapma
* Drama
* Konuşma
Project text outline
Name of Project Art At Everywhere, All Ages
Summary of project The goal of project develop to congnitive, linguistic and self-care skills of kindergarten students. While at the same time it also aims to attract attention to art and other types of art through events. Also aims to develop cooperation between schools, through creation of all participants of the project from kindergarten schools.
Aims and Objectives of the Project 1- Being able to notice feelings.
2- Being able to show tolerance
3- Being able to respect differences
4- Being able to interested in activities related to Atatürk
5- Being able to apply the cleaning rules
6- Being able to establish a cause and effect relationship regarding certain situations and events.
7- Being able to recognize the main symbols used in daily life
8- Being able to understanable how social life continues
9- Being able to create products with aesthetic features
10- Being able to establish relationships between concepts related to time
11- Being able to realize the aesthetic features of works of art
How to communicate between partner schools and students During the project, the project will be discussed online with the teacher and student webinars, the project studies will be determined and evaluated.Project interviews and discussions will be held in the Twinspace forum, chat part. Project partners will continue to meet through the virtual media accounts to be created throughout the project.
Project Implementation Stages
(Works to be done according to the dates) 15-30 October 2020
Acceptance of project members.
Project introduction and planning online meeting
Determination of project tasks
Registration of students to participate in the project
Project logo and poster work
Preparation of preliminary project survey
Painting work on the Republic Day
1-20 November 2020
On 1st November Project webinar
Drama studies (Vaccine theme)
November 10th study (getting to know Atatürk and his family)
Preparing an "Audiobook" eBook, which will be the joint product of the project, consisting of fairy tales created by children from their own imaginations.
The concept of color (spray painting)
Formation experiment of intermediate colors
Let's Know Colors Poetry collaboration
Number concept (rhythmic counts up to 20)
Traffic lights art event and traffic song
21 November-18 December 2020
23 November project webinar
Drama studies (Nasreddin Hodja)
Painting studies (Let's get to know our family)
Music studies (Büyük Ailem - Joint product work)
Time concept (sorting events according to their occurrence time)
We brush our teeth for a healthy life
Brush Your Teeth Poem Collaboration
Rug weaving activity
19 December 2020-25 January 2021
December 21 project webinar
Four Seasons joint poem
New Year song
The common poem of Don’t Throwing Garbage (Dramatic)
To conduct a P4c philosophical investigation with a joke by Nasreddin Hodja.
Dramatize.
Germ and germ test
Project exhibition-show organization
Project result- Evaluation survey application
25 January 2021 End of project evaluation webinar
How the project is integrated with the education program In our project that will be carried out in coordination with the preschool curriculum; All of the participants were formed from kindergarten classes and presented to the study based on the kindergarten curriculum. During the project, studies will be carried out by considering the course curriculum and its gains.
Expected results from the project 1- It respects the rights of itself and others. Uses the words of kindness when it necessary.
2- It is ensured that the students list the events that they consider important in their life (birth, first speech, starting school, etc.)
3- Students are encouraged to participate in educational social activities in their school or close environment in line with their interests and requests.
4- . Uses the concepts about time according to its meaning.
5- Explain emotions, opinions and dreams in creative ways.
6- Creates compositions such as events and stories using visual materials.
7- Uses newly learned words according to its meaning.
8- Uses cleaning materials correctly
9- Complements unfinished event, situation, poem, story, song, etc. with an original way
Web2 Tools to be Used in the Project Web2 Tools to be used in the Project:
Blogger (blogging)
Google forms (Create a survey)
Pixiz (Photo processing)
PosterMyVall (placard, poster making)
glitterphoto (photo, image processing, design)
apowersoft (audio, video recording)
PhotoFunia (photo, image design, rendering)
Colorillo (painting, joint painting area)
Jigsaw (creating a puzzle)
WortArt (logo, lettering design)
facepixelizer (photo censorship)
youtube (video recording, video censoring)
Kizoa (video creation)
Renderforest- video, logo, website creation
Storyjumper (ebook)
Project Outputs (What will be achieved at the end of the project) Within the project, as well as collaborative work, joint product videos will be prepared. In the joint ebook to be created; An audiobook ebook consisting of fairy tales created by our students in their own imaginations will be created.
Copyright status regarding the project Will be not used pictures or applications containing copyrights during the project process. In the pictures face of the students will be covered, the identities of the students will be hidden, the last names of the students will be included in the project as an abbreviation. Permission will be obtained from the parents, approved by the school administration, and personal data privacy principles will be applied.
What are the educational and pedagogical methods to be applied in the project? Expression
* In Class
Application
* Out of Class
Application
* With friends
Interaction Opportunity
* With teachers
Interaction Opportunity
* Group Works
* Travel Observation
* Question answer
* Case Study
* Brainstorming
* Explore
* Game
* Individual study
* Role play
* Drama
* Conversation
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder